Hjärtan på tråd och sprängstoff i luften

Dålig uppdatering de senaste dagarna. Det har varit förkylningsparty i lägenheten hela helgen - jag och herrn har snorat oss igenom dagarna och nu har han dessutom blivit illamående och har ont i huvudet (ändå är han på jobbet idag - imponerande). Själv har jag lock i örat - ett av de värsta jag varit med om. Jag hör ingenting med vänsterörat utan får förlita mig på det högra (och det där med att sinnen förstärks när ett sinne försämras verkar inte kunna appliceras på företeelsen lock i örat).

Vad har hänt mer då? Jo, det har varit en cykeltävling här där vi bor och stora klungor av hurtiga cyklister har tävlat sig förbi balkongen. Och den första maj var det ett första-maj-tåg som gick genom staden - bland annat förbi vår balkong. Jag kan med andra ord inte klaga på läget. När vi stod på balkongen och tittade på det stora bandet som gick i täten för tåget följt av massa folk med vimplar och banderoller så blev jag varm i hjärtat och nästan lite gråtfärdig. Det är stort att människor tar sig tid att bry sig och har viljan att förändra samhället de lever i. Jag har också åsikter och skulle också vilja förändra många saker men jag får sällan tummen ur till skillnad från de som engagerar sig och går i första-maj-tåg och håller tal på torg över hela Sverige. Jag blir väldigt imponerad och som sagt, lite gråtmild.

Igår var vi för övrigt hos mina föräldrar och mamma hade gjort i ordning en kruka med hjärtan på tråd (den där växten kallas en massa olika saker men ja, ni förstår nog vilken växt jag menar) - växten kommer från mormor som har tröttnat på den och jag har aldrig sett en så stor klunga av hjärtan på tråd. Herregud. Den kommer att ta över lägenheten. Otroligt fin var den, oavsett.

Sitter och kollar på Cheaters på TV11 just nu (varför vet jag inte - det är trots allt ett av världens sämsta program och toppar listan tillsammans med Jerry Springer och gamla avsnitt av Ricky Lake) och lyssnar på pipandet utanför fönstren (här sprängs det nämligen dagarna i ända - jag vet inte riktigt vad de gör men spränger gör de). Vad ska jag hitta på idag?

Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback