Sommarfin balkong?

G o d   m o r g o n !

Det var längesen som jag sov såhär länge. Jag och A lade oss vid elva och jag sov till... elva. Lite skrämmande. Och som att jag behövde mer energi efter denna dvala så har jag nu avslutat mina två koppar morgonkaffe ute på balkongen i växlande molnighet. Men förut snöade det. Detta vet jag på grund av att jag, runt klockan sju, vaknade i någon minut och tittade ut. Snökaos. Jag somnade om och bedövade antagligen min sorg över ovädret genom att sova i ytterligare fyra timmar. Och när jag vaknade... ja, då var all snö borta. Mycket trevligt.

Igår var jag och A på Plantagen också och inhandlade blommor till balkongen. Jag vet att det är för tidigt - man ska väl helst plantera ut blommor i maj någon gång men jag kör på ändå. Lite fint ska man väl få ha det trots att det knappt har hunnit bli vår? Nu har jag såklart glömt vad växterna hette men vi köpte två halvstora grönbladiga växter med rosavita blommor plus att vi införskaffade förzinkade krukor som går att hänga på balkongräcket. Vi får se hur länge de varar. Växterna alltså. Krukorna tror jag till och med överlever vintern...

Nu när solen har börjat att titta fram då och då så blir jag något så otroligt sugen på att göra balkongen sommarfin så här kommer några bilder som i alla fall inspirerar mig.


Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback