Balkongplaner

Jag vill hitta på något idag. Men vad? När man har mensvärk är det alltid bra att göra något för då glömmer man bort att man har ont. Hur som helst så skulle jag vilja åka till Plantagen. Men jag skulle vilja åka någonstans och köpa bänkar till balkongen också. För att förklara lite hur jag vill ha balkongen så har jag gjort en mindre vacker bild i Gimp men jaja, den ger i alla fall ett hum om hur jag önskar inreda balkongen.
Proportioner stämmer knappast men på ett ungefär vill jag att det ska se ut såhär. När man kommer ut direkt från lägenheten så står den nya solstolen där (detta gör den just nu också så på det planet vill jag inte förändra något) flankerad av mina två krukor med dels buxbom och suckulenter, dels lavendel och en klängväxt. Nu till det som jag vill förändra - till höger på balkongen så står det just nu två stolar från Ikea men jag vill gärna ha endera en platsbyggd bänk alternativt två bänkar som man ställer tätt tillsammans i vinkel. Dessa bänkar får gärna vara i något grått material (tänk er färgen på lärkträ som har fått hänga med några år) och till dessa kan man köpa fina sittunderlag (eller så kan man självfallet sy). Balkongräcket i sin tur vill jag inte heller göra något med - zinkkrukorna som man hänger på räcket får hänga kvar. Det är helt enkelt nya bänkar som behövs. Plus att jag vill köpa en klängväxt som kan få stå i hörnet av den ena bänken och klänga loss bäst den vill.

Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback