Teknikens värld och pengar som inte kommer

Nu är intersektionalitetsarbetet inskickat och jag fick lämna in det via mail så jag slipper i alla fall att sticka iväg till universitetet. Alltid ett plus att slippa sticka iväg för att bara lämna in några sidor.

Idag är jag lite irriterad; över det faktum att de pengar som jag ärver av lilla mostris inte har kommit in. Pengarna i sig spelar ingen roll men det är kvinnan som sköter överföringen som jag är irriterad på. Det har gått över två veckor sedan vi lämnade in pappren osv. och vår banktjänsteman berättade, under bouppdelningen, att det brukar ta några dagar att få pengarna till rätt konto. Hon hade tydligen strulat med en del papper som hon hade glömt att skicka in. Relativt respektlöst och jag blir alltså lite irriterad över det hela. Jaja, imorgon tänkte jag och herrn köpa en teve till sovrummet. Om pengarna har kommit in, med andra ord, annars får det vänta tills de kommer in (jag tänker inte spendera pengar på en teve om jag inte har pengar till hyran sedan - det känns som lite felaktig prioritering).

För er som undrar hur man gör för att få digitalteve i sovrummet om du enbart har ett jack i vardagsrummet (det är så vi har det, nämligen) så kan jag tipsa om att ni köper en så kallad splitter; enkelt förklarat kan man säga att det är som en förlängningskabel fast med uttag som passar i exempelvis ComHem-jacket. Sedan är det bara att köpa en antennkabel på löpmeter och koppla in den i splittern för att sedan dra den till teven. Lätt som en plätt.

Här är några tv-apparater som jag funderar på (ska inte köpa alla, men det förstod ni väl).

LG 32" från Siba . Samsung 26" från Elgiganten . Samsung 22" från Expert


Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback