Luddigt

Oh, måste ju berätta att det på taken mittemot vår balkong struttar runt små luddbollar. Måsungar har kläckts och det går minst två skruttar på varje tak. Jag njuter av att sitta på balkongen och titta på sötnosarna. Dock ser jag inte fram emot när de, om några veckor, blir sådär gängliga, när näbben växen och när de blir både halvluddiga och halvt täckta med vanliga fjädrar. Då är de inte lika charmerande. Men just nu är de en fröjd att kolla på. Jag blir dock lite orolig att någon ska drutta ned från taken och komma bort ifrån sina föräldrar som hittills matar dom och följer efter dem hela dagarna. Jaja, ett i-landproblem antar jag. De har väl dessutom överlevt det mesta genom århundraden så ett tak borde inte vara det värsta...


Källa


Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback