Gudomlig dag

Åhå vilken trevlig dag jag har haft!

Dagen började med att jag låg och snoozade till klockan tio ackompanjerad av P1. Efter det blev det att skriva in referenser och ordna försättsblad till observationsarbetet och sedan begav jag mig mot staden där jag träffade L. Vi tog följe till universitetet och efter att vi, efter många om och men, hade fått våra arbeten utskrivna så lämnade vi in dem och drog in till stan igen. Väl där väntade vi på bussen som tog oss hem till lägenheten och så tog vi det lugnt på balkongen.

Efter att ha samlat krafter så tog vi oss en promenad ned till skärgården där vi hittade en slät udde där vi lade ut filt och så smaskade vi L's goda morotskakemuffins (med en utmärkt frosting!) tillsammans med mineralvatten. Havsvattnet kluckade, solen gassade och några måsar flög omkring ovanför våra huvuden (vilket visserligen låter härligt men som gjorde oss lite oroliga över eventuell fågelskit i håret). Vi låg och diskuterade ditten och datten och sedan knatade vi till lägenheten igen där L hämtade sin väska och begav sig mot bussen.

Allt som allt en mycket trevlig dag helt enkelt! Och sedan kommer herrn hem (kanske runt sju om det blir lite övertid) och då ska han packa och diska och imorgon beger vi oss till Götet för lite skön mini-semester.

Och idag är det den internationella barndagen!

Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback