Gårdagen - en orgie i mat

Gårdagen var toppen. God mat (lax med wasabi, nubbesallad, sill i alla dess former och grillat framemot kvällen med jordgubbar till efterrätt), gott vin och trevligt sällskap. Och kubb... som jag suger på. Men det är trevligt ändå. Jag är en bra förlorare. Bättre förlorare än vad jag är vinnare tror jag. Hur som haver så var det ett lugnt och skönt midsommarfirande tillsammans med brorsan och hans sambo, hennes föräldrar samt mamma och pappa. Och såklart jag och herrn. Vi började med att äta sill-lunch vid tre och sedan tog vi en långpromenad bland prunkande rabatter, sommarstugor och året-runt-boenden. När vi kom tillbaka blev det kubb, öldrickande och sedan grillning. Scampi på grillspett med chili- och citronmarinad var mumma! Sedan var det fläskfilé, starka korvar och goda sallader. Mat är underskattat.

Jag och herrn drog hem runt halv tio, tio och avslutade kvällen med lite teve-tittande för att sedan gå och lägga oss och ta sovmorgon idag. För tillfället sitter herrn och mixtrar med hatthyllan till bilen (nu ska det sättas i högtalare) och jag ska fortsätta min härliga läsning av Ajvides bok.

Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback