Svullet öga och imponerande män i medelåldern

Ursäkta för bortfallet av bloggande igår men jag hängde med herrn på en tur i lastbilen. Så när vi väl kom hem så fanns det inte så mycket ork till att blogga. Även om man bara sitter bredvid så blir man trött av att gå upp übertidigt och åka, ja, kanske inte land och rike runt men i alla fall från stad till stad. Dock är det alltid kul att träffa människorna herrn levererar till. Igår levererade vi till exempel till en man som har ett upplevelse-camp mitt ute i skogen i det grantätaste av Värmland. När man kommer till ett sådant ställe så förväntar man sig att träffa en enstöring (förutfattade meningar har man alltid, tyvärr) likt andra enstöringar man har stött på i sina dagar men den här mannen var enastående utåtriktad. Under somrarna bor han och hans fru där ute i skogen och resten av året bor de i sitt hus i Florida (han kom nämligen därifrån). Där jobbar han som skeppsredare på ett framgångsrikt företag som han har startat med tomma händer och när han var yngre så startade han den första nattklubben i Helsingborg. Riktigt imponerande! Jag vill också bli en sådan människa som, när man kommit upp i medelåldern, har en massa historier att berätta från sitt liv. Jag blir fascinerad av sådana människor som vågar bryta upp, som vågar att prova nya saker och som vågar tro på sina idéer. Häftigt!

Idag ska jag hur som helst ringa till vårdcentralen. I söndags så tyckte jag nämligen att det kändes som att jag skulle få en vagel och ja, det skavde på den nedre ögonlocket så jag antog att det var en vanlig vagel. Men från och med igår så svullnade ögonlocket upp och dessutom vätskar ögat (ordet "vätskar" låter inte så glamouröst, eller hur? Det är det inte heller...) och imorse så kunde jag knappt få upp ögat. Nu är det uppe men jag måste få ögat kollat. Dock oroar jag mig inte. Endera är det en vagel som har löpt amok eller så är det en ögoninflammation.

Update: Usch för mig och mitt behov av att googla när jag mår dåligt. På Vårdguiden står det nämligen att de "mer ofarliga inflammationerna/infektionerna drabbar vanligen båda ögonen". Fan också. Jag som bara har ett svullet öga. Men jaja, jag får ringa och kika vad de tycker jag ska göra. Dock börjar inte telefontiden förrän vid nio.

Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback