Nytt till köket

I lördags när jag och herrn skruttade runt på stan så blev det lite shoppat till köket. Bland annat en burk med sirligt mönster. Här ser ni den på sin inte alls så rättmätiga plats uppe på vår 70-talsfläkt (som alltid gör mig lite ledsen på grund av att den är slående ful).

I burken har jag lagt ett fint matskedsmått i metall (varför känns det som att man nästan aldrig ser metall-mått nuförtiden?) som är en av många saker som jag och herrn har varit hemma hos moster och hämtat. Jag, som lätt blir glad av små saker (jag är lätt att roa), tycker det är charmigt när man skriver ut hela måttet istället för att förkorta allt (som är så vanligt nuförtiden).

Vi har, under helgen, även fått tag i sex små, fina burkar som jag har petat upp i kryddhyllan. Jag vill ha sex till så jag får ge mig ut på jakt någon dag. Pysslade i alla fall ihop en egenhändig konstruktion med bling-bling och kryddnamn.


Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback