Garderobsrensning

Hm. Två dagar gick utan bloggande och jag tänkte inte ens på det. Sommaren tar ut sin rätt, helt enkelt! Och idag är det stekande hett. Så varmt så att jag inte ens orkar vara ute. Jag sitter istället vid teven och tar det lugnt med en brummande fläkt framför mig. Skönt! Slappt också, kan tyckas, men idag har jag gjort stordåd. Eller ja, jag har rensat garderoben. De senaste dagarna har det nämligen varit ett tämligen stort kaos i garderoben varje gång jag har kikat in. Kläder har legat här och var och jag har varit tvungen att störtdyka in i klädmassorna för att hitta något som jag velat ha på mig. Så idag gjorde jag slag i saken och gick upp vid nio för att rensa loss. Bar ut flyttlådorna innehållandes mina böcker (vi har ju ännu ingen bokhylla så de har fått stått i en garderob vilken därmed inte har kunnat användas till något annat än lådorna) och ställde dem i vardagsrummet (nu när herrn får semester ska vi nämligen ta oss i kragen och köpa minst två bokhyllor så att jag kan få packetera upp mina böcker). Sedan hamrade jag ihop en trådback från Ikea (som har stått och dammat i hallen i... ja, kanske en månad) och tog mig an kläderna. Så nu hänger klänningar och cardigans på fina klädhängare medan linnen, t-shirts, tröjor och övrigt ligger fint förpackade i trådbackslådorna. Garderoben som kläderna låg i innan kan nu andas ut. Där ligger leggings, byxor och myskläder fint ihopvikta och tar nästan ingen plats alls. Därmed får våra sängkläder mer utrymme.

Dessutom så har jag lagt in herrns nyinköpta t-shirts i hans graderob plus att jag har hängt upp hans jeans och slängt de byxor som det var hål i. Känner mig produktiv! Även om rensandet tog tre timmar...

Idag blir det för övrigt köttfärssås till middag när herrn kommer hem på kvällskvisten (idag ska vi inte klaga på övertid, det är trots allt sista arbetsdagen innan semestern) och imorgon sticker vi till Grebbestad. Borde köpa en laddare till kameran tills dess men vi får se.

Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback