Europe, Takida & en symaskin

Nu lämnar jag händelsen i Norge därhän (som sagt så är ord för futtiga) och berättar istället om de senaste dagarna. I lördags hälsade pappa på och sedan åkte jag och herrn och köpte en symaskinSiba (jag har bland annat sytt en ny klädsel till dynan i min second-hand-fåtölj) och igår var det middag hos svärföräldrarna. Och nu är det en vecka kvar tills herrn får semester.

När han får semester så ska vi spendera den första semesterdagen (även om det skulle ha varit en helgdag oavsett) med att på lördag åka till Grebbestad. Där ska vi kolla på Europe och Takida då herrn vann fyra biljetter via Rix FM. Han och jag samt två till ska alltså ta oss till Grebbestad. Vilka de två andra blir har vi inte bestämt än men vi ska iväg oavsett. Visst ska det bli trevligt att lyssna på Europe och Takida (främst Takida om jag ska vara ärlig, jag har aldrig varit något fan av Europe) men jag ser mest fram emot att komma till Grebbestad. Jag har aldrig varit där men har alltid velat åka dit. Kanske för att jag är en sucker för städer nära vattnet oavsett om det är havet, en sjö eller en liten pöl. Det verkar hur som helst underbart och dessutom ligger det inte alldeles för långt ifrån Karlstad (20 mil eller något i den stilen) så det tar inte hela dagen att åka dit. Vi ska dock inte sova över där utan det blir antagligen en tur-och-retur-dag men det gör inte så mycket, bara jag får se Grebbestad och bara det är lite, lite finare väder än vad det har varit de senaste dagarna (regn, blåst, lite mer regn och slutligen lite regn). Och om jag får en räka så blir jag ännu gladare.


Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback