Socionomexamen kanske skulle sitta fint

Jaha. Ledig dag och jag och herrn har varit på Ikea och införskaffat en ny lampa till vardagsrummet. Blir förhoppningsvis bra - i värsta fall så ser den ut som en kudde i taket men med tanke på priset så tar jag den risken.

I övrigt så har jag nu sökt program inför höstterminen på Studera, nästsista anmälningsdagen. Dock är jag knappast ensam. Systemet brukar alltid haverera den femtonde och sista anmälningsdagen brukar därför flyttas fram till den sextonde - allt enbart för att många är ute i sista minuten. Jag satsade i alla fall på att söka till socionom i första hand och vård- och stödsamordnare som mitt andra val. Som tredje val slängde jag in en sociologi-kurs ifall att jag inte kommer in på de föregående (dock skulle jag bli förvånad om jag inte kommer in - jag har relativt bra gymnasiebetyg, ett hyfsat resultat från högskoleprovet och dessutom är intagningspoängen inte superhöga).

Jaja, nu är det sökt i alla fall
och nu är det bara att vänta till
slutet på sommaren.

Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback