Film - Super 8

I helgen har det fått vara bloggpaus. Jag har njutit av 90% luftfuktighet (okej, jag ljuger, det har varit outhärdligt så jag och herrn köpte en fläkt) och umgåtts med herrn. Det har heller inte hänt mycket så jag har inte haft så stor anledning att skriva heller (fast när jag tänker efter så händer det inte så mycket de dagar då jag skriver) men, men. I lördags var vi ute på stan och shoppade lite grann och igår var vi på bio. Super 8 var filmen och om ni minns så skrev jag att jag ville se den för några veckor sedan. Nu såg jag den.

Filmen handlar om ett kompisgäng som ska göra en Super-8-film men under en inspelning på en tågstation så spårar ett tåg ur. Det visar sig vara ett tåg från det amerikanska flygvapnet och i ett av tågets vagnar lurar en mörk hemlighet. Plötsligt börjar märkliga saker hända i den lilla staden; hundar flyr, människor försvinner och på kyrkogården gräver någon en grop.

Jag måste säga att det var en riktigt bra film! Steven Spielberg lyckades än en gång och filmen var skrämmande på de rätta ställena. Visserligen var det lite väl högt ljud på biografen så jag fick hålla för öronen då och då men hemma i soffan lovar jag att ni kommer att hoppa till ett par gånger.



Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback