Nya böcker får hjärtat att bulta

Senaste boken jag läste var (utöver kurslitteratur) Mord för mord av Simon Kernick - den läste jag ur för ungefär en vecka sedan och jag kan rekommendera Kernick till många. Kernick skriver väldigt macho men jag tycker ändå om böckerna och hans andra böcker Uppdrag: mord, Handel med döden och En bra dag att dö är alla spännande (den allra nyaste har jag inte läst än).

Jag älskar att läsa men i och med att man läser mycket litteratur i genusvetenskapen så blir det att man slappnar av och skiter i att läsa när man inte är "tvungen" att göra det. Jag läste som mest under förra året och speciellt under sommaren, hösten och vintern - då kunde jag plöja mig igenom flera böcker i veckan. Jag längtar tillbaka dit men jag vet att jag läste mycket då för att hålla panikångesten stången. När jag får en släng av panikångest (det var längesen nu) så läser jag kopiösa mängder för att hålla hjärnan sysselsatt och att jag inte har läst så mycket de senaste månaderna (utöver kurslitteraturen, som sagt) borde vara lite att ett friskhetstecken. Men samtidigt saknar jag att sjunka ned i en bok och glömma omvärlden - jag älskar att fantisera om hur huvudpersonerna ser ut, vilka dofter dem känner och i vilken miljö de befinner sig. Jag älskar allt som har med litteratur att göra helt enkelt.

Därför köpte jag häromdagen tre nya böcker. Dels Den onda viljan som jag läser just nu men också Rebus sista fall och Svart sorti. Inte precis nyutkomna böcker men så länge jag inte har läst boken redan så läser jag gärna böcker som är 30 år gamla likväl som om de är färska från tryckeriet.


Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback