Nytt till hallen

Idag har jag och herrn alltså varit till Ikea och vi kom hem med två tavellister (hundratrettionio kronor styck) och ett tavelmotiv. När vi kom hem satte vi igång att borra och när en av tavellisterna var uppe i hallen (den andra ska upp i sovrummet) så var det dags för min tavelram (ommålat loppisfynd) att få ett motiv och komma upp på väggen.

Att fixa det där med tavlan var ett rent helvete. Tavelmotivet från Ikea hade en så kallad passpartou, alltså en "vit kant" runt själva motivet om man nu ska försöka att förklara på enklast möjliga vis, och denna var självfallet stenhård och jag var såklart tvungen att klippa i den för att få den att passa in i min tavelram. Jag slet i mitt anletes svett för att få den att passa in och herrn fick ta över när min tumme inte orkade klippa den sista biten. Vårt samarbete lyckades dock och nu sitter motivet i ramen.


Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback