Nu är det kväll

Har just avslutat den något sena middagen (fläskfilé och hemgjord salsa) och herrn har gått och lagt sig (jag har dock lovat honom att jag ska väcka honom när Big Brother börjar). Förut satt vi på balkongen och tog det lugnt (dock lite störda av de orgier som pågick på hustaken mittemot - måsarna parar sig något så fruktansvärt) och nu varvar jag ned tillsammans med en Marabou Schweizernöt.

Pratade med mamma nyss också och frågade hur mötet tillsammans med pastorn hade gått. Det hade gått superbra och de hade valt ut en fin urna till moster samt att mamma hade bokat in en pianist som ska spela Eva Dahlgrens Ängeln i rummet. Begravningen stundar och det känns helt okej - moster sa alltid att vi skulle ha en trevlig begravning när den dagen väl hade kommit och att vi efter begravningen skulle parta loss tillsammans. Så kommer det att bli - buffé och massor av vin hos mamma och pappa och förhoppningsvis ett underbart vårväder.

Nu är det i alla fall kväll och allt
är lugnt och stilla. Det ska bli
skönt att gå och lägga sig snart.

Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback