Jag skäms! Jösses.

Hah! Jag öppnade mailen och såg att jag hade fått ett mail från Expressen om att de ska ta bort sina bloggar och att jag tydligen hade en blogg hos dem. Först trodde jag att det var ett mail fullt med virus för jag kan inte minnas att jag någonsin har haft en blogg på Expressen men jo, tydligen. Så jag klickade mig in på bloggen och läste. Jag skrev den när jag var sexton år och det enda sättet för mig att inse att det var min blogg var att jag skrev en kort, liten rad om min bror. Annars kände jag inte igen ett skit. Det var killar hit och killar dit och ibland så undrade jag om jag inte måste ha ljugit om saker i den där bloggen för jag kommer knappt ihåg något alls. Och herregud vad jag trodde att jag var vuxen. Jag som precis hade flyttat till egen lägenhet skrev som om jag hade bott där i flera år. Jag skäms nästan. Haha. Märkligt det där. Då ville jag vara hur vuxen som helst och nu tycker jag att jag är barnsligare än någonsin. Jag förstorade saker och skrev ingenting om skolan (det skulle väl förta den där vuxenkänslan). Herreminje. Det fanns nog en anledning till att jag inte mindes den där bloggen. Mitt undermedvetna har nog gömt undan de där inläggen för att jag skulle slippa att skämmas ögonen ur mig. Tur att jag hade förstånd nog att skriva bloggen anonymt. Hur skulle det ha sett ut annars!? Tänk om en presumtiv arbetsgivare skulle googla mig och få upp den där bloggen - jag skulle aldrig få något jobb! Jag stavade dock bra redan då och det är väl en liten tröst.

Nu har jag för övrigt satt igång med mitt observationsarbete. Observationen har inte gjorts men jag påbörjar analysen nu då man ska skriva kortfattat om diverse teorier. Det är i alla fall en liten bit på väg.


Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback