Italiensk buffé

Min kära mor skickade ett mail med menyn inför hennes disputation och mumma, vad gott det låter! Hennes arbetskamrat är eld och lågor över att hon bad honom och har verkligen satsat hundra procent på det italienska temat. Morsan sa att halva nöjet var att han blev så jäkla glad.

Det kommer att bli nybakat surdegsbröd, marinerade kronärtskockshjärtan, sallad med rödbetor, getost, jordgubbar, oregano (som han odlat själv) och till det en fin senapsvinägrette. Man kan också snaska i sig caprese med små morzarellabollar, coctailtomater, vit balsamicodressing och annat gott samt att han kommer att duka upp färskpotatis vända i dill, persilja, gräslök och kallpressad rapsolja, sockersaltade laxkuber halstrade i citronolivolja (dem ser jag verkligen fram emot!) och blandade italienska charkuterier med parmesanost. Att dricka kommer det att vara olika vita och röda viner (han är lite av en hobby-sommerleir) och till efterrätt blir det chokladmousse toppad med mandel-/chokladspån och färska hallon.

Kan det gå fel, egentligen?
Jag längtar redan!


Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback