Doftljus för alla

Dofter betyder mycket för många - de kan påminna oss om platser vi varit på, om människor vi har träffat. Man kan gå på promenad, känna en speciell doft och plötsligt minnas andra ställen som man har promenerat på där samma doft har funnits. Man kan använda dofter för att skrämma bort och för att locka till sig. Man kan använda dem för att göra det hemtrevligt eller för att skapa precis den atmosfär som du önskar. Och doftljus är ett perfekt exempel på portabla dofter som du kan ställa lite varstans. Såklart finns dem i olika prisklasser men jag inte bara gillar Ikeas små doftljus på grund av deras pris (35;- för trettiosex stycken) utan också för att de rosa luktar så otroligt somrigt. De luktar rosigt med en touch av liljekonvalj och smultron. Doftljusen i glasbehållare från Åhlens är stiliga och finns i mängder av olika dofter, en personlig favorit är jasmin och citrus. Dessa kostar 69;- styck medans doftljuset från Voluspa kostar runt 400;- vilket jag tycker är hutlöst dyrt. Den som har lust att spendera pengar kan dock köpa något av deras fina ljus - just det på bilden nedan kommer från deras kollektion Maison Blanc.

 

Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback