Så snuttigulligt

Åh, drogs just bort från bloggen av att min mobil låg och blinkade och plongade på tv-bänken. Öppnade den gamle stofilen och fick se att det var A som hade gjort en påminnelse till mig. Det där med påminnelse är min och A's version av söta post-it-lappar. Det innebär att istället för att skriva lappar så skriver vi fina, eller viktiga påminnelser i varandras mobiler.

Dagens påminnelse:
"Älskling! Du betyder allt för mig, kan inte sluta att längta efter dig. Puss min vackra <3"

Sötsliskigt och gulligull! Men vi gör det inte ofta - någon gång i månaden kanske, ibland varannan månad. Man ska inte tjata ut just det här gullandet för då blir det inte mysigt längre, inte för oss i alla fall. Det finns säkerligen de som kan gulla hela dagarna i ända. Vi säger dock "Jag älskar dig" till varandra när vi går och lägger oss. Jag har en strof som jag alltid säger innan jag somnar: "Godnatt. Jag älskar dig. Sov gott. Kör försiktigt imorgon". Herrn har säkert tröttnat på detta för länge sedan men nu säger jag det mest som ett slags mantra - som att om jag inte säger att han ska köra försiktigt så kommer han köra som en tok (vilket dock kan bli svårt då lastbilar är spärrade på lite drygt 80 km. i timmen) och bli mos.

Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback