Vem visar mest?

Aftonbladets hemsida kan man idag läsa om holländska Jasmijn som stoppades av en arg polis på grund av att hon cyklade med, vad polisen ansåg, opassande kläder. Hennes klädsel kunde tydligen utgöra en fara för förbipasserande bilar då de kanske skulle titta lite för länge och därmed kunna orsaka olyckor. Om detta är sant (New York-polisen anser att det inte kan bekräftas på grund av att man inte har fått tag på polisen som skulle ha stannat Jasmijn) så undrar jag om polisen någonsin har sett tävlingscyklister eller de som tränar cykling såpass seriöst att de kör all in med anpassade däck, hjälmar och såklart spandexbyxor. Om polisen nu någonsin har sett en sådan cyklist så borde han/hon veta att spandexdräkterna knappast lämnar mycket till fantasin. Eller antar polisen att det bara är heterosexuella män som kör bil som tittar lite extra på kvinnliga cyklister i kjol? Varför kan inte spandexklädda män som flashar sitt paket dra till sig blickar från både män och kvinnor genom att knappast göra något för att dölja bulan mellan benen? Tydligen så är det mycket värre när en kvinna har på sig kjol och tar en cykeltur.


Vilka cyklister skulle fånga ditt intresse egentligen?


Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback