Student!

Idag tar herrns syster studenten och om en halvtimma sticker vi iväg några mil norrut för att fira henne med presenter och middag! Igår var det studentyra i Karlstad (jag led dock med dem som utsattes för det fula vädret framemot eftermiddagen) och jag och herrn önskade att vi också fick ta studenten igen. Inte så mycket för att åka flak (själv åkte jag till exempel en svartrollad 740 och drack champagne) men för att uppleva stämningen igen. Jag minns när vi gick upp på scen och fick våra betyg och jag minns när jag plus några tjejer till fick gå upp igen för att få stipendier (ett stort ögonblick i mitt liv, måste jag erkänna). Att sen få äta god mat med familj och släkt för att sedan bege sig till goda vänner för vindrickande och party var knappast fel det heller. Så, jag tar gärna studenten igen!

Men idag är det M's tur och det ska givetvis firas. Jag ska ha en beige sommarklänning från H&M och vi hoppas såklart på fint väder (paraplyet får dock åka med). Herrn står för tillfället och ansar skägget och jag kollar på Nyheterna. Apropå nyheter så måste jag säga att beskedet om att kristdemokraterna ska överväga att ställa sig positiva till adoption mellan samkönade är något som de borde ha gjort för längesedan. Men, men... det är aldrig för sent att ändra sig.

Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback