Städning och bilköp

Jaha. Idag ska jag kanske träffa mammisen som har köpt med sig en parfym hem ifrån Göteborg. Vet varken vad den heter eller hur den doftar men den blir säkert bra. Annars sa hon att hon kunde ta den även om hon köpt en till sig själv också. När mamma ska hälsa på blir jag dock alltid städnojjig. Har jag städat nog? Ska jag kanske diska det där fat- och glasberget trots att det inte är min tur för att herrn inte kommer hem innan mamma kikar in? Borde jag dammtorka? Går det an att jag inte har dammsugit på några dagar och herrns ouppackade resväska fortfarande ligger i hallen? Sådär blir jag. Jag vet egentligen inte varför. Det kan bero på att det, hos mina föräldrar, alltid är välstädat och om man hälsar på och de säger att det inte gör något om man går in med skorna på grund av att de inte har städat så ser det ändå helt fläck- och dammfritt ut. Men jag är inte den som städar. Vissa städar för att det är kul och jag kan tycka att det är jätteskönt när man väl har städat bort allt men att ta sig i kragen och storstäda är inte något som jag gör ofta. Dock plockar jag varje dag. Sån där städning som inte riktigt syns men som skulle orsaka kaos om den inte blev gjord. Jag plockar en strumpa här, ett godispapper där, en gammal penna där, en keps där och en trosa där. Små saker som gör skillnad men som inte får lika mycket beröm som en storstädning. Tyvärr.

Förresten, jag har glömt att berätta att herrn har köpt en ny bil! Vi hade ju en Ford men nu har den inte blivit besiktad och dessutom måste bilen få nya trösklar påsvetsade annars kommer den aldrig att gå igenom. Herrn tänker därför be en kompis köra den till skroten. Detsamma gäller den svarta Golfen som han köpte för att han skulle ta av lite delar och använda på den andra Golfen han hade. Nu är den andra Golfen såld för länge sen men den svarta står kvar med bruten drivaxel. Den ska alltså också iväg. Och nu har han köpt en Polo! Den är rätt söt, måste jag erkänna. Gul. Och då det är Color Concept så är även klädseln gul. Den är komisk på något vis.


Källa


Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback