Robert Mapplethorpe på Fotografiska

Nu startar en utställning på Fotografiska i Stockholm. Utställningen består av foton från den uppseendeväckande fotografen Robert Mapplethorpe och om det inte vore för att jag bor 30 mil från huvudstaden så skulle jag gärna gå på utställningen. Mapplethorpe dog i aids 1989 men hans konst får fortfarande uppmärksamhet som, enligt många, mycket kontroversiell med fokus på bland annat homosexualitet. Utställningen pågår från och med starten igår till och med den andra oktober. Här kommer några utvalda bilder av Mapplethorpe och om du är intresserad av att se fler så kan du endera gå på utställningen eller titta in på The Robert Mapplethorpe Foundation (där en del av inkomsterna går till kampen mot HIV och Aids).

Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback