Nästa förvärv?

Apropå växter till balkongen (läs föregående inlägg) så kikade jag på Plantagen häromdagen och hittade en Törnrosas kjortel. Jag köpte den tyvärr inte men funderar helt klart på att göra det. Den skulle passa perfa på balkongen (hoppas jag). Törnrosas kjortel (eller Rhodochiton atrosanguineum som den heter på latin) är enligt Odla.nu en klättrande utplanteringsväxt, egentligen perenn, med gröna, hjärtformade blad och roliga blommor, där hyllet är vinrött och tratten nästan svart. Trivs bra ute under sommaren, men tål inte våra vintrar, så man kan försöka övervintra den svalt.


Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback