Livet deluxe

Åh. Jag har fått en ny bok i sikte. Visserligen har jag en hel hög på nattduksbordet som jag kan sätta tänderna i men det gör inget om man köper lite fler (jag kommer säkerligen läsa böcker hela mitt liv eller tills synen säger stopp så man har alltid plats för nya böcker). Den jag nu funderar på att köpa (jag får nog dock vänta lite med tanke på att den inte går att köpa på Bokus än) är Jens Lapidus nya bok Livet deluxe. Jag har läst hans andra böcker (dock inte sett filmen Snabba cash då jag har hört att den inte är lika bra som boken) och kan tänka mig att Livet deluxe är läsvärd den med. Man får, enligt Bokus sammanfattning, tydligen följa en del personer från de andra böckerna och även om sammanfattninen verkar lite cheesy (begreppet "k" är ju bara fjantigt) så måste jag nästintill köpa den för att se om den håller samma klass som Lapidus tidigare böcker. Såhär lyder sammanfattningen;

Med sin Stockholm noir-trilogi har Jens Lapidus vänt upp och ner på kriminalgenren. De kriminellas perspektiv regerar. Jorge tvivlar på det lagliga livet. Radovans dotter ställs inför ett val.

Arvet. Från far till dotter. Från syster till bror. Känslan, hedern och makten. Smutsiga cash - oavsett var de kommer från - blir till rena pengar när de tvättats några varv.

JW har inte förspillt sin tid på kåken. Han planerar en storstilad comeback.

Jorge har tröttnat på att försöka leva hederligt, kränga latte och foccacias. Livet deluxe hägrar. Och den här gången ska det bli riktigt stora pengar. Men polisen tar till nya medel. En undercover-operatör tar sig djupt in i Stockholms undre värld, nära Jorge. Nära JW. Samtidigt är en man utan ansikte och namn ute efter Gudfadern själv, Radovan Kranjic. Allt fler behöver ställa sig frågan: Hur ser livet ut e.R.? Vem blir Stockholms nya kung - eller drottning?

Medlen varierar. Beskydd, rån, k, kroppar. Jakten efter pengar och makt går vidare. Och efter ett liv utan bekymmer nånstans där det är varmt och ljust. Målet är snabba cash - och livet deluxe.



Och här är lille Jens. Han ser lite skeptisk ut.
Och har samma frisyr som Carl Philip. (Källa)


Postat av: Tobias

Själv kan jag bara rekommendera boken. Tycker att den var nästna lika bra som SNabba Cash.

2011-06-19 @ 09:35:57
URL: http://www.tobiasonline.se
Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback