Jahapp

Äsch, jag skrev inget mer igår än det lilla inlägget om att jag och herrn drog iväg i lastbilen. Orkade inte skriva när vi kom hem. Dels så åkte vi lastbil i sisådär fem timmar och sedan storhandlade vi. Orken fanns inte.

Hursomhelst så har jag legat ute i solen idag. Har suttit på balkongen och läst sedan halv tolv imorse. Fyra timmar i gassande solsken med kaffe, frukt och lite avslagen Loka med melonsmak. Det finns värre dagar.

Herrn kommer hem vid sex och sedan ska vi laga middag och betala räkningar. Sex räkningar på kylskåpet och sedan några veckors räknings-torka. Alltid skönt. På torsdag ska mamma och mormor komma till stan för då ska vi fira brorsan. Att jag och herrn firar två och ett halvt år tillsammans på torsdag får vi fira imorgon eller tidigare på torsdagen. Eller kanske till helgen. Men två och ett halvt år är inte så mycket att fira tycker vi. Ett halvår var stort (tyckte man då). Ett år ännu större. Sedan är det mer eller mindre årsdagarna som vi får fira. När slutar man att fira årsdagar tro? Efter fem år? Tio år? Morsan och farsan firar då knappast sin årsdag längre. Ett sundhetstecken kanske?

Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback