Inventerare

Kollade mailen vilket jag gör då och då och upptäckte att jag hade fått ett mail från Academic Work. Jag är nämligen medlem där. Inte för att det verkar generera så mycket arbete men, men. Dessutom är jag inte ens jobbsökande. Jag trivs bra med sommarlov och studier. Hur som helst så hade jag fått ett mail därifrån - de tipsade om ett jobb (jag har varit medlem i snart ett halvår och detta är alltså första gången de ens tipsar mig om ett jobb). Inventerare. Jag visste inte ens att man kunde arbeta som det. När det är inventering trodde jag i stort sett bara att de anställa på till exempel Ica drog igång med räknandet och i värsta fall kallade in någon från ett annat Ica där det inte är inventering för tillfället. Men nej, man kan tydligen arbeta som det. Och om man får jobbet som Academic Work tipsade mig om så jobbar man tre dagar. Tre dagar i veckan? Nej. Tre dagar. Över huvud taget. Fyra timmar per dag tre dagar i september. Och i september studerar de flesta så man kan inte kalla det för ett sommarjobb heller för den delen. Mycket intressant och väldigt märkligt att företaget som annonserar inte har någon som kan slippa sina ordinarie uppgifter i sammanlagt tolv timmar spritt över en veckas tid.

Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback