Vageljäkel

Igår åkte jag ju som sagt till vårdcentralen och ja, det var en vagel. Kändes pinsamt att komma till vårdcentralen för något som åtminstonde jag har någon gång per år och som jag vet försvinner hur lätt som helst. Men jaja, jag har aldrig fått en vagel som resulterar i svullet öga och annat härligt så det var väl lika bra att åka och kolla upp det när man ändå fick en bra tid hos läkaren.

Idag är det en tråkig dag. Herrn arbetar och kommer antagligen att jobba över med någon timma och det är mörkt på himmelen (åska?). Idag blir nog en läsar-dag misstänker jag. Eller kanske en nätshopping-dag? Hur som haver så kommer det nog att bli en slapp dag och jag klagar inte. Dock klagar jag lite på den tropiska luftfuktigheten. Men om jag tänker tillbaka till onsdagen då vi träffade mannen som kommer från Florida så ska jag inte klaga med tanke på att det i Florida kan bli runt fyrtio grader en vanlig sommardag.

Har jag förresten berättat att jag förra (eller förrförra?) veckan fick mitt examensbevis i genusvetenskap? Kul. Och jag fick dessutom VG på observationsuppgiften. Det trodde jag aldrig med tanke på att jag var osäker på om jag använde teorin om hegemonisk maskulinitet på korrekt sätt. Men det gjorde jag tydligen. Jippie!

Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback