Cidertips och thaimat

Oh, blev akut sugen på thai. Herrn slutar snart så han får hoppa in på thaimatsrestaurangen vid busshållplatsen på hemvägen och köpa med sig något gott. Åh... jag vill ha mat nu! Fast kanske är jag inte sugen på thaimat egentligen, bara på mat över huvud taget. Vaknade sent och har druckit mig mätt på kaffe hela dagen men nu när kaffet går ur systemet så känner jag mig hemskt hungrig och det kanske bara blev thaimatssug på grund av att thaimat var det första som jag kom att tänka på. All mat skulle nog duga. Men det är ett plus att det blir thai!

Jaja. Idag har jag i alla fall sytt lite till. Ska till stan och träffa L imorgon så då ska jag försöka köpa på mig lite tyger för just nu har jag bara fyra meter tyg från Ikea kvar och det ska jag göra köksgardiner av så jag kan inte kasta mig på det och göra något annat med det. Så idag lagade jag mina leggings istället. Alla mina leggings slits sönder till slut och då lägger jag dem på hög för att sedan planera att handtråckla ihop dem. Men nu när jag har en symaskin så gick det i en rasande fart!

För övrigt så måste jag ju tipsa er som har åldern inne, och som inte har provat den än, att köpa Rekordeligs sommarcider med smak av vildäpple och fläder (kostar 12.90). När jag sitter och sippar på en sådan på balkongen om kvällarna så tar den mig tillbaka till då man var liten och stod i mammas och pappas trädgård och doftade på fläderblom. Och inte bara det; den smakar otroligt fräscht dessutom! Sötma med somrig syrlighet kan aldrig gå fel. Men glöm inte att kyla ned den ordentligt! Och glöm inte heller att den bara är tillgänglig under sommaren så om du gillar den tycker jag att du ska köpa på dig ett lager så att du kan somra till dig ända in på hösten.

När jag ändå är igång måste jag ju även slå ett slag för en annan cider som jag gillar; Vikbo (12.90 kr.). Denna cider är relativt ny på Systembolaget och smakar röd rabarber med en aning jordgubb (på burken står det jordgubbe, själv säger jag att något smakar jordgubb) vilket gör att även den funkar utmärkt som sommardryck.

Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback