Trolljägaren

Ja, lite bloggpaus blev det ju. Fem dagar ungefär. Och det kommer fortfarande att uppdateras sporadiskt (gissar jag!) då händelsen i slutet på förra veckan kräver rätt mycket energi och logistik. Hur som helst så kan jag tipsa om en film, Trolljägaren, som jag och herrn kollade på i lördags. Superbra film som till en början kan verka dålig (en norsk film om en man som jagar troll låter inte så lockande - dock kan jag i förbigående berätta att de norska filmer jag har sett är riktigt, riktigt bra. Kolla på Snarveien vetja!) men den var riktigt realistisk och då och då även rolig (även om den egentligen ska vara sci-fi/action enligt fodralet). Snygga specialeffekter och bra skådespelare. En trovärdig story (trots att ämnet troll, vid första anblicken, inte är så värst trovärdigt) hjälper filmen hela vägen in i mål och den är helt klart en av de tio bästa filmerna jag har sett. Rekommenderas varmt!

Förresten så har jag köpt jättefina koppar. Det ni! Ska till stan imorgon och köpa tillhörande fat och/eller skålar. Jag blev totalt förälskad. Jaja. Nu kommer snart herrn hem och imorgon är det han & jag hela dagen. Trevligt!


Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback