Svårt att gå upp idag

Idag är det mysa-ned-sig-i-soffan-väder och jag tror att kroppen kände på sig det för det var jäkligt svårt att komma upp ur sängen förut. Satte klockan på kvart över åtta men snoozade ändå till kvart i nio och försökte att vakna tillsammans med P1. Varför har jag ställt klockan då? Jo, för idag ska moster jordfästas i den nya minneslunden och därför kommer min kära mor och hämtar mig sedan (ibland kan det vara lite dumt att jag inte har körkort) så att jag, hon och mormor kan sticka till kyrkogården. Tre generationer säger hejdå. Sedan vetefasiken vad vi ska göra - kanske åker jag hem direkt efteråt så att mamma och jag kan gå på stan. Vi får se.

Igår köpte jag för övrigt canvas på ram och målade lite grann. Hade helt glömt bort hur klibbigt det är med oljefärger och hur precis man måste vara med varje penseldrag. Tavlan blev helt okej men den var bara en liten mjukstart så ikväll blir det nog lite mer måleri. Om jag inte dör av trötthet för idag känner jag att energinivån är otrevligt låg.

Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback