En fin dag

En trevlig dag går mot sitt slut. Mamma kom hit klockan ett och hämtade mig och så åkte vi till kyrkogården (där jag och herrn brukade bo förr alltså vilket är cirka sju mil härifrån). Innan dess hämtade vi dock mormor samt att vi hämtade några rosor. Sedan mötte vi den trevlige lille herrn som kom knatandes med mosters urna. En riktigt fin grej (urnan alltså, även om den lille gubbisen sannerligen var stilig med kavaj och slips). Enkel, vit och dessutom ekologisk (den är nedbrytbar och multnar inom tre dagar) och omtänksam (med tanke på att urnor inte tar mycket plats alls vilket gör att flera urnor kan samsas på en mindre yta - på det sättet får fler plats på kyrkogården). Han sänkte ned mosters urna i ett nygrävt hål och så läste han en dikt. Mormor grät men jag och mamma tyckte mest att det var väldigt fint och väldigt enkelt (man ska inte underskatta det enkla - ibland är det det som är det finaste) och när vi la ned rosorna vi hade med oss i hålet tillsammans med urnan så sa vi hejdå.

Efter att vi hade släppt av mormor hemma hos henne så stack vi tillbaka hit och gick på stan tillsammans. Mamma köpte grejer på Ikea (bland annat en lampa och lite örngott och liknande) och sedan gick vi i klädaffärer för att avsluta rundan på Ica där vi köpte bröd med oliver, fetaost och soltorkade tomater. Mumma!

Herrn slutade tidigt idag (eller ja, tidigare än väntat vilket ändå innebär en timmes övertid) och han mötte upp oss på Ica. Vi kramade mamma som stack hemåt igen och jag tackade för idag. Sedan åkte jag och herrn för att handla lite mer mat och sedan hyrde vi två filmer. Dock blir det nog inget filmkollande idag för herrn har redan somnat. Så jag sitter här och kollar på Tyst vittne. Försökte kika på Extreme movie som gick på elvan men den var... ja, bra var den då inte i alla fall. Försökte även måla lite men det gick också åt pipan. Är nog för sliten för att se på skitfilm eller måla. Så nu får det bli lite hederlig brittisk kriminalserie.

Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback