Balkong och sovrum

Det var bra längesen jag la upp "egna" bilder här på bloggen. Jag har inte hittat min laddare till kameran än men chansade och hann ta några bilder på balkongen och nyfärvärven till sovrummet utan att batteriet dog. Här kommer dem!

Såhär ser det alltså ut i ena hörnet av balkongen för tillfället. Törnrosas kjortel växer och frodas i en zinkkruka från Plantagen. Ampeln är även den från Plantagen och under den vita filten från Ikea så finns två bänkar, även dem från Ikea (man tager vad man haver). Den vita och svarta fleece-pläden gissar jag egentligen är en jul-filt men den kommer i alla fall från... ja, det har jag glömt. Kuddarna kommer dels från Rusta (den grå-beiga och den med rosenmönster) och dels från Hemtex (de två vita, runda är dessutom smutsavvisande!).
I sovrummet stoltserar nu två höga krukor med franska liljor från Plantagen. I övrigt ser ni en lampa med skärm från Ikea. Foten vet jag ej var den är ifrån då den nog är minst tjugo år gammal (fick den av mamma så att vi skulle ha något att lysa med när vi målade om och sedan dess har den fått vara kvar) och de vita gardinerna kommer även dem från Ikea. Funderar dock på att byta ut dem mot ljusa linnegardiner?
Bänken från Ikea har också fått nytt. En murgröna i betongvas (var den är ifrån vete fasiken) står ihop med lyktan från Sommarlagret och på väggen hänger ett gammalt foto köpt på second-hand i en Ikea-ram.

Så ser det alltså ut här hemma. Eller ja, på balkongen och i sovrummet i alla fall. Fler bilder får komma när batteriet i kameran tillåter. Jag undrar var jag har lagt laddaren... Och om ni inte tycker det är lite småtråkigt att nästan allt jag har här hemma kommer från Ikea och Plantagen. I alla fall om man ser till det här inlägget. Hm.

Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback