Vad bjuder jag på för mat?

Hm, inlägg nummer två i inläggssviten som alltså är menad att ge er en inblick i vem jag är. Den här frågan vet jag inte riktigt hur viktig den är för att ni ska lära känna mig men jag får göra ett försök.

För det första så tycker jag egentligen inte om att laga mat - att laga speciell mat till speciella tillfällen är jäkligt kul men den där vardagsmatlagningen som görs betydligt oftare än föregående exempel är urbota tråkigt. Om du, som herr A, skulle vara min partner så skulle du bli bjuden på köttfärs i någon form eller kyckling. Om jag inte har någon matlagningslust och inte du heller har det så blir det nog med största sannolikhet smörgås.

Om jag dock ska lägga manken till så älskar jag att laga (eller ja, jag älskar mest att äta) marinerad kycklingfilé med rikligt kryddade potatisar, morötter, kålrot och palsternacka i ugn med citron och vitlök. Till det ska det vara en fin liten sallad med rödlök, tomat och minispenat samt en klick creme fraiche.

Så, hur mycket sa det om mig? Nej, exakt, inte sådär skitmycket.  

Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback