Mitt hem

Sitter här hemma och väntar på herrn som borde sluta arbetsdagen när som helst. Sedan bär det av till Ikea för att köpa lampor till hallen. För att fördriva tiden så gör jag ytterligare ett Det-här-är-jag-inlägg.

Jag borde egentligen lägga upp några bilder då det är svårt att beskriva ett hem enbart med ord men kameran har jag ingen aning om var den är och sedan flytten så har jag inte tagit några bilder. Hur som haver så bor jag och A i en tvåa ett stenkast från centrala Karlstad. Vi har bott här sedan mitten på januari. Alla väggar är målade vita (förutom hallen som är blå i väntan på att vi hittar en finfin tapet) och vi har gjort allt arbete själv. Min inredningsstil är vitt, vitt, vitt med stänk av grått och svart. Jag har älskat enkel inredning sedan barnsben då både mina föräldrar och min moster (som jag har spenderat mycket tid hos under min uppväxt och givetvis nu också) har en sparsmakad stil. 

Jag blandar gärna strama möbler med second hand- eller auktionsfynd så man kan kalla min stil för stram med en touch av romantik. Jag letar ständigt efter nya saker till mitt hem och har, när det kommer till second hand-möbler osv., svårt att slita mig från möbler, tavelramar och speglar i rokoko-stil. Dessa tingestar åker hem med mig, målas vita (jag är, som jag nämnt i tidigare inlägg, Antikrundans värsta fiende) och kläs om, om det behövs. Jag letar just nu efter en fin karmstol som endera redan har en någorlunda fin, ljus klädsel eller är lätt att klä om (vilket de tyvärr sällan är med en massa nitar hit och dit) samt att jag letar efter en Emmastol och ett fint hallbord med härliga former. Och när jag har hittat dessa saker så kommer jag säkerligen att gå på upptäcksfärd efter fler möbler som "behövs".

Butiker jag handlar på är, utöver second hand-butiker, Ikea, Åhlens, Village och Boulevard mfl. Jag älskar att fynda och tycker att ett hem inte behöver fyllas av dyra möbler (oavsett om man har råd!) utan att billiga möbler duger gott och väl om man sedan använder personliga detaljer som då kan tillåtas att kosta lite mer eller självfallet vara billiga.

Om jag nu, med hjälp av bilder, ska visa upp min inredningsstil så kan det se ut såhär;

 

Denna bild får symbolisera det faktum att jag uppskattar rena linjer och vitt. Jag älskar vitt eftersom det öppnar upp rum betydligt mer än andra färger samt pga. att det känns fräscht och enkelt.

Bilden nedan får, i sin tur, givetvis stå för att jag är en sucker för rokoko. En stol av det här slaget målad vit eller högblankt svart och dessutom med ett underbart tyg (kanske medaljongmönstrat i vitt-på-vitt?) skulle göra mig galen av ha-begär. 


Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback