Då vill jag bara dänga ner

Ibland blir jag väldigt irriterad när det talas om feminism, genus och/eller jämställdhet på t.ex. olika hemsidor. Då kan jag tappa tron. Eller kanske inte tappa tron på jämställdhet men jag kan tappa lusten. Jag kan tappa orken att förklara vad jämställdhet innebär för folk som uppenbarligen ändå aldrig kommer förstå. Då biter jag ihop käkarna och vill bara slå sönder datorn. Då försöker jag tänka på att det faktiskt finns så många andra över hela denna värld som förstår vad jämställdhet och jämlikhet är och som vill att alla människor ska ha lika värde varesig de är svarta, vita, gula, lesbiska, hetero, bi, trans, kvinnor, män, barn, handikappade, blonda, rödhåriga... ja, oavsett vem du är.

Jag räknar tyst till tio och knyter mina nävar när jag läser sånt här (eventuella stavfel får skribenter stå för);

- Feminismen dom senaste 10-20 åren har bara handlat om att roffa åt sig så mycket som möjligt och inget annat.
I en debatt angående att kvinnor kommer att konkurrera ut män och att feminismen enbart är av ondo.

- Kvinnor får jätte många saker serverade och gratis så därför är det fel att kvinnor ska bli mer egoistiska.

- I min mening är det flera kvinnliga politiker som skulle falla bort med råge om ett intelligenskrav infördes, till viss del manliga - dock en dramatiskt mycket större del av de kvinnliga dito.
I en debatt angående kvinnors "oerhörda brist på intelligens"

- Den nya generationerna kvinnor i Sverige har sig själva att skylla och det kommer fortsätta och bli värre hos fler män om inte kvinnorna blir kvinnor.
I en debatt angående Sveriges våldtäktsstatistik

- Sverige kan INTE fortsätta att bara överösa kvinnor med rättigheter, och ta ifrån rättigheter från oss män. Mannen har snart inga rättigheter alls.

- Länge leve ett traditionellt samhälle!

- Nästan inga feminister är snygga blondiner utan de flesta är fula, manhaftiga, ostylade fruntimmer, gärna med kort hår och omoderna glasögon. Handlar feminismen helt enkelt om manshat på grund av avundsjuka mot andra snygga kvinnor som får de snyggaste och bästa männen?
I en debatt om att feminister är kvinnor som helt enkelt har fått "för lite kuk".

- Hur kommer det sig? är det för att svenska kvinnan har fått för mycket frihet och har blivit van vid att svenska män är tofflar man kan köra med hur som helst?
I en debatt om att kvinnor inte kan hantera bestämda män.

När jag läser påståenden som ovanstående så blir jag sådär barnslig och vill bara slå och skrika istället för att diskutera - kanske banka ut tänder och spräcka lite käkar.

Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback