Ett visst mått av eufori

Som jag nämnde i föregående inlägg så var det lite av en shoppingdag igår. Inte nog med att jag handlade till balkongen - jag och herrn var även inne på Gengåvan, Karlstads bästa second hand-butik! Jag har länge letat efter en fin stol och ett bord till hallen. Jag har kollat överallt men inte hittat några möbler som jag har fastnat för. Och så plötsligt, precis när jag äntrade Gengåvans lokaler så stod den där och tittade på mig, bönföll mig att köpa den för ynka tvåhundra kronor. Den sötaste lilla stol jag någonsin sett. Perfekt till sovrummet och precis den stil som jag har letat efter. Visst, träet kunde ha varit ljusare och klädseln vit men jag är realistisk och förstår att det inte är ofta man snubblar över en nyrenoverad rokokostol - och nu gjorde jag nästintill det sånär som på några fjuttiga detaljer. Jag kunde med andra ord inte motstå den utan den står nu i sovrummet och jag tittar in då och då för att kika på den och förundras över hur jag kunde hitta den lilla snyggingen.

Vidare hittade jag även ett hallbord som hade de perfekta måtten för vår hall (alla andra bord verkar vara för breda) och det enda som behövs nu är att slabba lite vit färg på det. Det får dock vänta för nu ska jag bara vara glad! Och dricka kaffe.


Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback