Industriella revolutionen

Allt i Hemmets trendspecial för i år talar för att vi tydligen ska bli förälskade i jaktstugor (något som jag inte blir sådär jätte-begeistrad över, om jag ska vara helt ärlig), att vi alla ska inreda vår egen ateljé, att den industriella inredningen håller i sig och att en motreaktion till detta blir att vi suktar efter luxuösa inredningsdetaljer och guldpläterade handfat. Säga vad man vill om det där men om du har en hang-up på det industriella så kommer här några av mina favoriter.

Svart lampa från Ilva . Plåtlåda, Housedoctor . Stol, Philippe Starck för Emeco
Oklippt fårskinn från Gotlamm . Hurts från Madam Stoltz . Bomullsgardin, Åhlens


Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback