Tolka, observera och vila.

Har börjat ordentligt med observationsuppgiften nu. Jag har renskrivit min observation, jag har skrivit kortfattat om teorier, jag har förklarat varför jag har valt att analysera min observation med hjälp av teorin om hegemonisk maskulinitet och jag har börjat att analysera. Jag har hittills delat upp analysen i hur observationen visar hur män konstruerar genus via sitt kroppsspråk och dels via det talade språket. Det är svårt och man får lyfta på varje sten och tolka sönder varje ord men det är samtidigt kul och intressant. Jag ska analysera en sida till, sedan ska det reflekteras och sedan ska det göras framsida och referenslista. Sedan är det klart och ska lämnas in senast onsdag eftermiddag. Därför tänker jag ta det lugnt i helgen och göra färdigt hela alltet på måndag och tisdag om det behövs.

Nu ska jag ställa mig upp
och sträcka ut ryggen. Sitter
som en jäkla makaron.

Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback