Rockkonst på Sliperiet

Åh, nu har utställningen ArtExpo på Sliperiet börjat. Jag har aldrig varit där innan men jag har en väldigt stor lust att besöka utställningen i år. Sliperiet ligger, för er som aldrig har hört talas om det, i Borgvik väster om Karlstad och i närheten av Grums. I år erbjuder Sliperiet utställare av alla de sorter; alltifrån foton av Johan Rheborg till målningar gjorda av Rolling Stones-medlemmen Ronnie Wood. Andra utställare är Ernst Billgren, Jonatan Ahlmark och Karolina Nolin.

Nu i maj är lokalerna öppna fredag till söndag, 11-16 medan dem i juni och augusti är öppna som längst, nämligen alla dagar i veckan, 11-18. Utställningen pågår från maj till september och om du blir trött i benen av att stå och titta på fin konst så kan du besöka Major Larssons Vinbar & Kafé alternativt stå och vila i lokalernas egen butik där du kan köpa inredning, böcker och mycket mer.


Källa


Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback