Observation - here I come

Idag ska jag äntligen försöka att få tummen ur och göra min observationsuppgift. Jag har bestämt mig för att göra den på biblioteket här i närheten. Det kan kanske låta märkligt med tanke på att man helst inte ska prata så mycket på bibliotek men saken är den att biblioteket ligger i anslutning till en restaurang där många som jobbar i kommunen äter sin lunch och därför ska jag sätta mig "mittemellan" biblioteket och restaurangen och observera som tusan. Förhoppningsvis. Dessutom ska jag ta mig tid att låna en bok om observationsuppgifter och forskningsmetodik över huvud taget.

Det är mindre än två veckor kvar tills observationsuppgiften ska vara klar men det kommer jag att klara. Man ska observera och sedan analysera lite grann. Analysen behöver dock inte vara färdig då vi ska träffas i helklass och diskutera våra analyser. Efter det så har man ungefär en vecka på sig att göra klart hela arbetet och sedan ska det lämnas in den första juni. Den sjunde juni har vi sedan den sista lektionen och den ska handla om intersektionalitet och man ska göra ett litet arbete om det också, men det tar jag då.

Nu känns det att det inte är 
lång tid kvar tills sommaren är här!

Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback