Mors Dag nalkas

Idag insåg jag att jaha, snart är det ju mors dag! Och jag funderar lite på vad jag ska köpa till min kära mor. Belive me, jag är inte den som förespråkar att det ska bli fler dagar skapade enkom för konsumtionens skull men de dagar som vi faktiskt har tycker jag om. Jag tycker om att greja med små presenter och att vissa dagar är dedikerade vissa personer (mammor, pappor, barn, födelsedagar... ja, ni förstår) ger mig ett skäl att fixa presenter. När jag var liten så slog jag in saker som vi redan hade hemma (mamma blev nöjd men jag blev alltid lite fundersam när sakerna var tillbaka på mitt skrivbord dagen efter) men det där har jag kommit ifrån. Nuförtiden händer det mer ofta att jag endera skapar presenterna själv (man går ut och plockar en bukett, man skapar ett litet konstverk, man skriver en dikt) eller så köper jag något som jag vet personen ifråga vill ha. Jag köper ingen skit bara för att köpa. Jag har till exempel köpt en del Lars Lerin-böcker till mamma dels för att jag vet att hon tycker att han är en helt formidabel konstnär och dels för att han skriver som ingen annan. Så, inget onödigt blaj.

Så, vad ska man köpa nu då? Jag funderar helt klart på ytterligare en Lars Lerin. Inte människan. Utan böckerna. Hon har redan fått En liten konstnär och Det tysta köket (om ni är Lerin-fans som jag och min mor så måste ni låna eller köpa dessa böcker! Helt fantastiska) plus att jag och herrn lyckades komma över boken Dessa småTradera. Kanske skulle man ta och köpa hans bok Boningar? Visserligen slut på Bokus men den borde man kunna hitta någon annanstans.

Förresten: Om ni är intresserade av Lars Lerins konst
så tycker jag att ni ska besöka hans utställning på
Laxholmen i Munkfors. Jag har varit där flera gånger
och jag blir alltid lika fascinerad. Utställningen öppnar
den tjugofemte juni så kolla upp när du är ledig och
stick dit vetja!

Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback