Klänning, gammelrosa och magtröja

Idag stack alltså jag och herrn till stan och handlade lite grann. Jag letade efter en klänning inför mammas disputation och insåg att den svarta jag hade på mosters begravning hade en perfekt modell så därför köpte jag en till på Lindex fast i ljust beigerosa.

Till klänningen köpte jag en passande håraccessoar; en beige blomma. Jag är ett stort fan av tygblommor i håret och har nog burit det ända sedan jag var kanske femton år. Jag har en hel hop här hemma - allt ifrån rosa till leopardmönstrade till vita. Ja, jag gillar blommor i håret helt enkelt. Dessutom är de sällan dyra vilket alltid är ett plus! Även blomman köpte jag på Lindex.

Vidare stack jag och herrn till Carlings där jag hittade två superfina magtröjor. En vit med döskalletryck och en grå med ett tryck i form av en buffel(?)skalle. På den senaste tiden har jag blivit rätt så fäst vid magtröjor. Jag är inte den som har ynnesten med en helt platt, brunbränd mage så därför (och på grund av att jag tycker att det känns lite för mycket ha-en-för-kort-Spice-Girls-tröja-år-1999) bär jag dem med linne under men hur som helst så valde jag den grå - den kostade 199 kr. och har, förutom en skalle på framsidan, också en småfräsig text på ryggen.

Jag passade även på att köpa ett lite lätt glittrigt, naturfärgat läppbalsam från Maybelline idag.

Igår när jag och herrn var hos min bror så knatade jag även sönder mina skor (sulan ramlade nästan av totalt och det var bara tre trådar som höll ihop skorna) så därför skruttade vi iväg till Skopunkten och köpte ett par billiga, mörkblå skor. De kommer säkert falla sönder snart de också men än så länge funkar de. De ser rätt tråkiga ut på bilden (och kanske i verkligheten också) men sköna är de och det är det som är huvudsaken när allt kommer omkring.
Förresten köpte jag också den där gammelrosa tröjan som jag talade om i ett tidigare inlägg. Nittionio kronor på H&M är som hittat och jag sitter i det just nu när herrn sitter och slötittar på hockeyn (som alla tror att Sverige kommer att gå vinnande ur - jag själv har inget emot om Finland vinner, de hade tydligen inte vunnit sedan 1995).


Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback