Ibland vill det sig inte

Hm, igår kände jag för att skriva lite "djupare" och mer eftertänksamma inlägg. Idag har jag nästan ingen lust att ens tänka. Märkligt hur det kan vara. Ibland, när det har varit torka bland de djupa, funderar-inläggen, så tänker jag att jag borde skriva något som kräver en del hjärnkapacitet och ibland en del tåga. Men när jag sätter mig och försöker så blir det bara bajs av alltihopa. Jag kan inte tvinga mig själv att vara seriös och ta upp saker som är mer intressanta än... ja, till exempel doftljus. Det blir inte bra. Det blir forcerat och fjantigt. Jag kan inte skriva saker om jag inte är sugen på det och om jag ska vara ärlig så tar det ibland energi att lägga ned hjärta och själ i ett inlägg om något man verkligen brinner för. Man blir trött i huvudet och att försöka komma på ett debattliknande inlägg helt utan inspiration är ett mission impossible om jag själv inte är sugen på det. Då kan det vara mycket enklare, mycket skönare och mycket mindre bajsnödigt tvunget att skriva om kläder och heminredning. Då får jag vara sådär ytlig som jag faktiskt behöver vara då och då.

Så jag hoppas att ni förstår mig när jag
hellre skriver om badrum än om något
"smart" ämne som jag inte ens brinner för.
Och vem har förresten sagt att man inte
kan skriva smart om duschmunstycken,
toalettsitsar och kakel?

Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback