Flinck och förvirrad

Jag är ingen förespråkare men jag måste säga att Torsten Flinck ibland kan vara hysteriskt rolig och intressant. I dagens Aftonbladet kan man läsa att han snattar i butiker i Tyresö och att han "snor från rika" i bästa Robin Hood-stil. Till sitt försvar säger han att "det är kul" och jag skrattar lite för mig själv. Jag tycker såklart inte att man ska snatta (eller göra andra olagliga saker, för den delen) men när Flinck gör det så blir det inte riktigt så farligt - det blir mer som ett statement. "Jag snor en mohairtröja för att stå upp emot den snorrika överklassen"... typ. Och att han utan omsvep kan erkänna att han är fattig gör honom ännu lite mer inte-svensk-kändis-aktig.

Jaja, idag är det i alla fall svinkallt ute (att det inte har kommit någon snö är väl en liten tröst) och jag kollar på Förlossningskliniken på tv där de klämmer ut bebisar på löpande band. Idag borde jag egentligen åka till universitetet och hämta ett kompendium som jag borde läsa men nja, jag vetefasiken. Jag har ingen lust och dessutom gör locket i örat att jag känner mig lite förvirrad och bortkommen (locket är just nu mitt i-landsproblem så jag tillåter mig själv att tjata om det).


Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback