Dra åt helvete, din jävel... och ta kalsongerna med dig

Just hemkommen från att ha hjälpt en av herrns arbetskamrater att flytta. Vi åkte dit klockan elva imorse och var alltså färdiga lite innan sex. Det har varit helt okej men maken till otacksam människa får man leta efter. Efter att vi hade burit upp alla saker till andra våningen (varav en "sak" var ett vapenskåp på tvåhundra kilo) så frågade jag honom om han ville att jag skulle hjälpa honom att plocka upp lite grejer ur flyttlådorna - jag vet själv hur lång tid det kan ta att peta upp alla burkar, skålar, glas, kläder, knivar och filmer på egen hand. Han tackade glatt ja och jag började greja i förväg medan herrn och arbetskamraten bar upp det sista från kärran nede på parkeringen. Jag ställde upp glas och jag ställde upp skålar. Jag lade in kläder och sorterade strumpor. Jag ordnade till och med karlens kalsonger. Dessutom slänge jag inte in kläder och glas utan jag lade t-shirts för sig, skjortor för sig, hoodies för sig, klara glas på en hylla, färgade glas på en annan och skålar på en tredje. Ska det vara ordning så ska det vara ordning, tänkte jag och nynnade runt i lägenheten medan herrn skruvade ihop arbetskamratens säng och arbetskamraten... duschade och drack öl.

Inte nog med att han var förjävligt lat, han klagade dessutom på mig för att jag hade lagt skjortorna på "fel" hylla (hyllorna var vad jag minns helt tomma innan och han hade knappast bestämt var allt skulle ligga och inte heller berättat eventuella skjorthyllors position för mig) och att jag kunde ta fram ett par kalsonger åt honom "för du vet ju var dem ligger". Då fick det vara nog. Jag har inget emot att hjälpa till men att det nästintill tas för givet och att jag dessutom inte får något tack utan bara klagan från hans sida är inget som jag tänker svälja. Jag smällde igen garderobsdörren, sa "jävla kuk, du kan ta hand om dina egna kläder" och så strejkade jag i tio minuter tills herrn skjutsade hem mig.

Om ni vill ha flytthjälp av mig så
får ni tacka för hjälpen och upp-
skatta det hela. Annars så får ni
mellanfingret och så kan ni glömma
att jag ordnar kalsonger mer.


Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback