Vårshopping

Usch. Nu har jag inte uppdaterat på fyra dagar. Jag känner, precis som Rebecca Vinterbarn Elg nämnde i Hej Litteraturen, en uppdateringshets men jag får se till att slå bort den för jag varken vill eller orkar skriva exakt varje dag. Om jag skulle ha skrivit något de senaste dagarna skulle det till exempel enbart ha handlat om hur förkyld jag har varit, hur mycket snor jag har haft i min näsa och om hur dåligt jag har mått. Ja, det skulle väl inte ha varit sådär skitintressant? Inte tre dagar i rad i alla fall.

Nu till något betydligt mer intressant. Eller inte. Jag har köpt en vårjacka! Jag har inte något minne av att jag har ägt en vårjacka på... ja, i alla fall fem år. Jag undrar vad jag har haft på mig på vårarna innan? Har jag haft en vinterjacka? Har jag haft en tjocktröja? Har jag varit naken? Jag gissar på det sistnämnda. Vinterjacka skulle ha varit absurdt... Nu har jag i alla fall införskaffat en beige jacka från H&M och jag är extremt nöjd. Jag claimar absolut inte denna blogg som en modeblogg men har jag köpt en ny jacka så tänker jag bannemig nämna det. Och dessutom tvinga er att se hur den ser ut.


Trots min snoriga näsa och mitt bankande huvud så gav jag mig alltså ut i ett hav av nyavlönade människor i lördags och köpte denna jacka. Och igår var jag och herrn också ute på stan (på grund av att jag var lite friskare, för att det var färre människor ute och för att jag var sugen på att spendera lite pengar) och jag köpte ett par leggings, ett par solglasögon, en bunt trosor, en tub foundation och ett nagellack som jag tror att jag kommer att använda hela sommaren. Kulörten heter Pink mist och kommer att sitta superfint till lite solbrun hy. Och vinterblek också för den delen för jag har redan strukit på det. U must have this är också en fräsig färg. Jag köper dessutom så mycket hellre en massa olika färger på H&M för fyrtio kronor styck istället för att spendera drygt hundra kronor på något annat märke.


P.S. Om någon kommer och påpekar att man, om man är intresserad av feminism och genus, inte kan snacka kläder och smink och annat "tjejigt" så säger jag bara trudelutt på er och hänvisar till inlägget Män i klänning och kvinnor i kalsonger. D.S


Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback