Våffeldag och sjukhusdag

Nu är min goa lilla moster på sjukhuset. Hon ligger säkert varm och go under landstingets filtar och sover. Mamma ringde och meddelade att ambulansen hade kommit för att hämta henne runt klockan halv sex. Hon hade dock inte orkat gå ut på parkeringen - hon hade fått andnöd och var tvungen att få syrgas. Så istället hjälpte man till med en bår och skjutsade in henne där bak. Så mamma och mormor hade haft gråtkalas, som mamma kallade det, och de hade kramat om moster innan hon puttrade iväg.

Imorgon ska mamma och mormor hälsa på henne. Och jag fick telefonnumret till hennes rum så jag ska ta och slå en pling imorgon, så vida hon inte sover.

Om man ska byta ämne totalt så försökte jag och herrn oss på en liten våffeldag i förväg men nej, det föll inte i god jord. Våffelsmeten blev misslyckad och vår nyinskaffade kombigrill var inte så mycket till våffeljärn som vi hade hoppats. Men våfflorna blev goda trots att de blev lite degiga och med lite jordgubbssylt och turkisk yoghurt så kan inget gå fel. Nästan.

Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback