Maskuliniteter och påskliljor

Två dagar utan inlägg. Två dagar av solsken. De första soliga dagarna på året spenderades med andra ord inte vid datorn. De spenderades ute på balkongen då jag, i min vår-iver, köpte påskliljor och klätterväxter som jag planterade. Jag går alltid våren i förväg och var därför tvungen att ta in växterna framemot kvällen för att de inte skulle frysa ihjäl men nu har jag petat ut dem på balkongen igen och deklarerar att nu är det vår!

Igår kom en av A's arbetskamrater och hans flickvän och hälsade på. Vi drack kaffe och knaprade Maryland Cookies (köpta enbart för att man fick med en nyckelring med en av de där små, gula gubbarna från Dumma mej om man köpte två paket).

Idag fick jag reda på att en av mina bästa vänner och hans flickvän har brutit upp. De har varit tillsammans i en massa, massa år och plötsligt så är allt det där borta. Det känns märkligt. Jag undrar hur det skulle kännas om jag och A gick skilda vägar? Visserligen handlar det om vilken situation som leder till uppbrottet men jag är nästintill helt säker på att det skulle kännas väldigt tomt. Skulle jag knata runt i lägenheten här utan honom? Vad skulle jag göra på helgerna om inte umgås med honom och våra gemensamma vänner? Nu låter det som att hela mitt liv kretsar kring A men man kan inte undgå att ens partner utgör en otroligt stor del av ens liv.

Jaja. Lite bryderier såhär på en måndag. Imorgon blir det föreläsning och idag så planerar jag att läsa lite i Masculinities även om det känns att det var ett bra tag sen som jag läste facklitteratur på engelska.

Trudelutt på er.

Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback